forrás:gnomoschool.com
A látványtervező a 21. századi mozi kulcsfigurája. A speciális effektek korában jelentősége a rendezőével vetekszik. Többek között ezt, és a látványtervező pontos feladatait és felelősségeit mutatja be Christopher Cram, Digital Cinema: The Role of the Digital Effects Supervisor című munkájában. A szöveg második részében leírja, hogy miért is fontos, hogy a látványtervező jelen legyen a film forgatásánál is, és ne csak az utómunkálatokban vegyen részt.
Cram leírja azt is, hogy bár egyre nagyobb a nyomás a látványtervezőn, mind a rendező, mind a nézők részéről, egészen mostanáig lenézett munkakör volt a szakma szemében. A stábtagok csak azt a személyt látták a látványtervezőben, aki az általuk figyelmetlenségből elölhagyott, oda nem illő tárgyakat, berendezéseket eltűntette, pedig az egész film látványvilága rajta áll. Ahogy elismertségük, úgy felelősségeik és a rájuk helyezkedő nyomás is egyre nő. Hogy mik is pontosan ezek a felelősségek, és feladatok, az az alábbi preziből, melyben összefoglaltam Cram szövegének második felét, kiderül.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.